donderdag 30 juni 2016

Dag 18

Na twee en een half uur door koude, regen en wind gefietst te hebben, arriveerde ik in het meest noordelijke stadje van de route, te Durness. Op de kilometerteller stond nog maar 43 km, maar omwille van het gure weer, het ruige, onherbergzame landschap - er is nauwelijks bewoning -, de schaarsheid aan overnachtingsmogelijkheden, het lastige parcours, met veel klimwerk in het verschiet, heb ik besloten niet verder door te fietsen, maar ter plaatse naar een onderkomen te zoeken.
De camping heb ik alleszins links laten liggen - een hele namiddag naar regendruppels op een tentzeil zitten luisteren, vond ik niet zo'n opbeurend vooruitzicht; en ik had het trouwens behoorlijk koud. Ik zit nu op een alles behalve warme kamer - het tocht hier verschrikkelijk, vanwege een slecht sluitend raam - van het 'Wild Orchid Guest House' te Durness. Ja, het slechte weer blijft me achtervolgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten