donderdag 23 juni 2016

Dag 11

Vanmorgen ben ik zeer vroeg vertrokken, om het ontwaken van de midges enigszins voor te zijn. Dat is niet helemaal gelukt... Het was nog een 50-tal km tot aan de haven van Tobermory, waar de veerboot mij omstreeks half drie het eiland Mull heeft doen verlaten. Ik had niets meer gegeten sinds gisterenmorgen en tot overmaat van ramp zat het traject vol verschrikkelijk steile beklimmingen. Mijn reserves waren uiteraard al snel op. Ik moest echter verder... Vóór de oversteek van Tobermory naar Kilchoan heb ik nog gauw mijn reserves aangevuld met een warme maaltijd. Eens te Kilchoan koos ik als overnachtingsplaats het dichtstbijzijnde hotel uit, 'Kilchoan House'. Maar dat bleek eens ter plaatse volgeboekt.
Een telefoontje vanwege een behulpzame receptioniste verzekerde me van een kamer in hotel 'Sonachan', eveneens te Kilchoan, maar op een zestal kilometers van de route. Ik heb er nogmaals warm gegeten, maar wat uitgebreider, en dit keer van brouwerij Oban Bay tweemaal de 'skelpt lug' uitgeprobeerd, en tot slot nog een whisky gedronken. Ik heb vandaag maar 60 km gefietst, maar het leken er wel dubbel zoveel. Ik maak me al enkele dagen zorgen over het achterwiel van mijn fiets. Een slag is er niet meteen in te zien, maar bij het fietsen geeft het een licht zwalpend, en vanaf ca. 25 km/u een sterk haperend gevoel. Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. En fietsenmakers vind je hier niet zoals bij ons om de hoek...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten