zaterdag 18 juni 2016

Dag 6


Naarmate de dag vorderde, liet de zon meer van zich zien - hoewel het, vanwege een stevige bries, nog niet warm genoeg was om mijn jasje al uit te laten. In Schotland zou dit wel eens het beste fietsweer kunnen zijn - we zullen zien... Ik heb door verscheidene natuurreservaten gefietst, zoals het 'Cairnsmore National Nature Reserve' en het 'Wood of Cree'. Het was er stil en verlaten - geen levende ziel te bekennen -, met wederom prachtige vergezichten - ik heb dus weer flink mogen klimmen, tegen stijgingspercentages van wel 20% (dit percentage stond op de verkeersborden). Na 77 km arriveerde ik in Glentrool, waar ik even de route verliet om een onderkomen te vinden in de plaatselijke camping 'Glentrool Holiday Park'.
Ik werd er gewaarschuwd voor extra brutale midges die vanavond zouden kunnen toeslaan - en nu ik dit net in mijn tent aan het schrijven ben, blijken ze me ineens gevonden te hebben, vliegen ze massaal tegen het tentzeil aan, zodat het net lijkt of het motregent; ik durf m'n tent voorlopig niet uit te komen of ze zitten binnen ! Ik heb gelukkig net op tijd gegeten; op het menu stond dit keer : soep, elandsvlees en als nagerecht Kit-Kat; en om alles nog eens goed doorgespoeld te hebben : thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten