vrijdag 24 juni 2016

Dag 12

Ik heb nog eens stevig kunnen ontbijten. Bij mijn 'full scottish breakfast' heb ik nog een kom heerlijke 'porridge' extra gevraagd - krachtvoer om een hele dag mee door te kunnen fietsen, zonder onderweg nog te hoeven bijtanken. Ik heb het sterk heuvelend traject doorheen het desolate Ardnamurchan verdergezet. Toen ik boodschappen deed in Acharacle (ligt ten noorden van Salen), kwam ik tot de vaststelling dat ik per ongeluk de sleutel van de hotelkamer had meegenomen. Deze heb ik inmiddels per post terug naar de rechtmatige eigenaar verzonden. De route ging verder in noordelijke richting, langsheen verschillende lochs. Vanaf Lochailort moest ik over een weg met snel, maar gelukkig niet al te veel autoverkeer. Hier en daar was de weg zelfs van een fietspad voorzien - wat ik in Schotland nog niet vaak ben tegengekomen.
Ik heb het na 91 km voor bekeken gehouden, en mij afgekapt op één van de campings van Arisaig, met name de 'Sunnyside Croft Touring Site'. Het was een kwakkelweer, periodes van felle zonneschijn werden afgewisseld met regenbuien, die jammerlijk lang genoeg aanhielden om mijn overschoenen, regenjas en -broek te moeten aantrekken. Ook de tent heb ik tijdens zo'n regenbui mogen opzetten. Voor het avondmaal heb ik in de plaatselijke winkel twee driehoekvormige boterhammetjes gekocht, en nog eens een beroep gedaan op mijn voorraad trekkersmaaltijden. Het geheel heb ik doorgespoeld met een thee. Dat had ik liever gedaan met een whisky, aangelengd met een beetje water (ik heb de smaak te pakken !).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten