maandag 20 juni 2016

Dag 8

Vanmorgen heb ik te Ardrossan de veerdienst genomen naar Brodick, op het eiland Arran. Het is een prachtig, bergachtig eiland met pieken tot 875 m (Goatfell). Ik wou er niettemin snel doorfietsen en koos derhalve voor de kortere, noordelijke route. Toch heb ik er nog stevig mogen klimmen tot op een hoogte van ca. 200 m. Een kleinere veerboot bracht mij van Lochranza naar Claonaig, op het schiereiland Kintyre. Via een grote bocht omheen West Loch Tarbert fietste ik vervolgens doorheen het Achaglachgach Forest en bereikte ik na veel stevig klimmen en dalen camping 'Port Ban' te Kilberry.
Ik heb er mijn tentje opgezet, vlakbij de rotsige kust, waar een koppel otters worden waargenomen (het vrouwtje heeft een roos neusje - ik heb de foto's gezien), met zicht op de eilanden Islay en Jura. De taverne was eigenlijk gesloten, maar toch zijn de uitbaters zo welwillend geweest mij er macaroni met kaas te serveren. Op de teller stond 70 km. Door het lange wachten op de veerboot te Lochranza ben ik pas laat gearriveerd.

1 opmerking: