woensdag 29 juni 2016

Dag 16


Met een zeer krachtige wind in de rug ben ik in een rotvaart naar Stornoway gefietst, en was ik gelukkig ook het erg buiige, bijna stormachtige weer, dat oprukte vanuit het zuiden, grotendeels voor  - af en toe haalden enkele druppels me in, maar nat ben ik niet echt geworden. Het landschap bestond uit een rotsachtig gebergte dat overging in een sterk heuvelend laagland, met lochs en heide, en her en der nog verse sporen van turfwinning. Na 62 km arriveerde ik op de terminal van Stornoway. Er vertrekken dagelijks twee veerboten naar Ullapool, één om 7u en één om 14u. Ik had me voorgenomen aldaar te overnachten, de volgende dag de rondrit van Lewis te maken en tenslotte de veerboot van 14u te nemen. Maar omdat ik al zo vroeg gearriveerd was en me een beetje opgejaagd voelde door het naderende onweer, heb ik maar besloten meteen over te varen.
Omstreeks 14u verliet ik het eiland Lewis-Harris en meerde ik twee en een half uur later aan te Ullapool. Ik ben onmiddellijk naar de vlakbij gelegen camping 'Broomfield Holiday Park' gereden. Een warme maaltijd had ik al op het schip genuttigd : lasagne met friet en erwten - een beetje rare combinatie vond ik, maar toch heeft het me gesmaakt. En het ontbijt vanmorgen bestond wederom uit... porridge, full scottish breakfast enz. enz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten