vrijdag 17 juni 2016

Dag 5

Vanmorgen tijdens het pakken van mijn spullen heeft het even gemotregend, daarna is het droog gebleven. Wel hebben de wolken in de loop van de dag nog vaak gedreigd, maar gelukkig is er geen druppel meer gevallen. Een enkele keer kwam zelfs de zon tevoorschijn, en dit zorgde voor een enorm temperatuurverschil. Ook de UV-straling moet sterk geweest zijn, want weer heb ik op de rug van mijn handen zonneallergie opgelopen - tijd dus om mijn handschoenen-zonder-vingers aan te trekken, die ik net om die reden vorig jaar tijdens de fietsreis naar de Noordkaap in Denemarken gekocht had. Na 79 km fietsen ben ik aanbeland op camping Silvercraigs te Kirkcudbright.
Ik was er vrij vroeg; zo had ik de tent al opgezet, me gedoucht en in het plaatselijke stadje boodschappen gedaan, toen de receptioniste arriveerde. Om nog verder doorgefietst te hebben, was ik veel te moe. Het was hoe dan ook een aangename fietsdag. Ik heb, net als gisteren overigens, kunnen genieten van een prachtig, glooiend landschap, met groene, sappige weiden, vol zachtaardige galloways en fris geschoren schaapjes, en hier en daar het vrolijke gekwetter van onder meer leeuwerik en distelvink.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten