woensdag 15 juni 2016

Dag 3

Vóór het vertrek heb ik op het schip nog stevig ontbeten; en dat was nodig, want vandaag stonden enkele pittige klimmetjes op het programma, waarvoor ik werd beloond met prachtige vergezichten. "If you don't climb, you don't get the view" hangt in de receptie van de camping waar ik nu verblijf. De camping heet "Winshields Farm Campsite" en ligt ten westen van Once Brewed, aan de Military Road, voorbij de afslag naar de archeologische site "Vindolanda Roman Fort", vooral bekend van de tabulae, die ondermeer het bewijs leverden dat de Romeinen onder hun tunica onderbroeken droegen (dus niet zoals bij de Schotten...). Het is hier een mooie streek, de eerste dag dat ik van het landschap heb kunnen genieten.
Ik heb 82 km gereden, buiten verwachting overwegend over autovrije en -luwe wegen. Onderweg heb ik nog even boodschappen gedaan in Corbridge, en gepicknickt onder een brug, ter beschutting tegen de motregen. Op de camping is het tot nog toe droog gebleven, dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om zelf te kokkerellen. Alleen hebben vervelende vliegjes/mugjes me een gezicht gegeven alsof ik de mazelen heb. Hopelijk zijn die rode vlekjes morgenvroeg al weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten