zaterdag 25 juni 2016

Dag 13

Ondanks de sterke wind en de dreigende wolken, was het vandaag de mooiste dag - vrijwel heel de dag zonneschijn - van de fietsreis tot nog toe. Te Mallaig heb ik de veerboot genomen naar Armadale, op het eiland Isle of Skye. Alvorens mijn fietsreis aldaar verder te zetten, heb ik er een warme maaltijd genuttigd en boodschappen gedaan. De route ging helaas grotendeels over drukke wegen met snel autoverkeer. Die heb ik even ingeruild voor een 'stille', quasi onverharde weg rondom de landtong ten noorden van Loch Ainort. Na 71 km fietsen ben ik te Sligachan op een reusachtig kampeerterrein terechtgekomen.
Het staat er vol tenten - zonder één witte kast ! Ondanks de sanitaire voorzieningen is het er heel 'basic'. Het zwalpen van mijn fiets is nog verergerd. Ik voel me er niet veilig meer op. En dat is dan heel zacht uitgedrukt, want eigenlijk heb ik vanwege al die rakelings voorbijscherende auto's en moto's bijna in mijn broek gedaan van de schrik.
Ook de buitenband van mijn achterwiel is versleten, allemaal krakjes op de zijkant en tegen de velg hier en daar wat textiel zichtbaar. Er zou een fietsenmaker zijn in Portree/Port Righ. Daar houd ik morgen halt. Ook al is het zondag, ik rijd niet verder tot mijn fiets is gerepareerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten