woensdag 22 juni 2016

Dag 10

Ik heb nog nooit zo stevig ontbeten als vanmorgen : een grote kom porridge (pap) met honing en room - hiervan is mij extra veel gegeven, omdat ik op trektocht ben met de fiets -, vervolgens een 'cooked breakfast' met onder meer spek, 'scrambled eggs', tomaten, champignons en 'black pudding' (kwet), en ter afsluiting nog geroosterd brood met confituur, en uiteraard koffie en fruitsap. De route ging verder over sterk heuvelend terrein. Zoals eerder op de route, moest ik ook vandaag hier en daar veeroosters oversteken. Die waren niet altijd bedoeld voor schapen, maar een enkele keer ook voor galloways.
Die beesten moest ik noodgedwongen rakelings passeren; ik had geen idee hoe ze zouden reageren op iemand met een zwaar beladen fiets; gelukkig zijn ze zachtaardiger dan ze er uit zien. Te Oban heb ik de veerboot genomen naar Craignure, op het eiland Mull. Het is een zeer prachtig eiland, maar de wegen zijn er zo smal dat ik me geregeld aan de kant moest zetten om de auto's - overwegend van toeristen - te laten passeren. Na 93 km bereikte ik uiteindelijk mijn bestemming, waarvan ik tot dan had vermoed dat het om een camping zou gaan, maar eens ter plaatse een eenvoudige kampeerplaats, zonder sanitair, bleek te zijn. Het heet 'Killiechronan Campsite' en ligt aan het noordoostelijke uiteinde van Loch na Keal.
Ik ben onmiddellijk in mijn tent gekropen, vanwege de zeer actieve midges. Het is windstil, vochtig en niet te koud, en zo hebben die ellendige beestjes het graag. Dus dit keer geen avondmaal. En morgenvroeg ook geen ontbijt. Slechts enkele koeken en een flesje honing zullen moeten volstaan om de rit van morgen weer aan te vatten. Kort na mijn vertrek vanuit Taychreggan en kort vóór mijn aankomst op de 'Killiechronan Campsite' heeft het geregend, voor de rest van de dag is het droog gebleven, en was het zelfs zonnig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten