woensdag 29 juni 2016

Dag 17


Voor het vertrek heb ik te Ullapool nog boodschappen gedaan en op een bankje vlakbij de kerk en een school als ontbijt boterhammen met salami gegeten. Het was een loodzware etappe, met zware klimpartijen, vrijwel de hele tijd motregen, en op een gegeven moment, tijdens één van de vele afdalingen, zelfs een striemende regenbui, die me het zicht erg belemmerde. De voorafgeplande route heb ik onbedoeld even verlaten. Ter hoogte van Drumrunie miste ik de afslag richting kust en ben ik over de A835 blijven rijden. Te Ledmore ben ik dan links afgeslagen om ter hoogte van Skiag Bridge terug aan te sluiten op de route over de A894.
Na 72 km klimmen en dalen, heb ik tenslotte mijn tent opgezet op de camping van Scourie, vlabij de kust, met een fantastisch uitzicht op de baai. Sindsdien is het mooi, zonnig weer. Het landschap ziet er ook veel mooier uit, meer contrast, meer spel van licht en schaduw. In de bar van de camping heb ik inmiddels een snelle hap - cheeseburger met chips (frieten) - gegeten plus twee pints of Guinness. Misschien dat ik ook nog iets in het restaurant, zo'n 100 yards verderop, ga eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten