maandag 13 juni 2016

Dag 1

De eerste dag zit erop. Ik heb 117 km afgelegd, van Itegem tot Numansdorp, ten noorden van Hollands diep. Het weer werd gekenmerkt door felle plensbuien. Maar erger dan het weer was - zoals te verwachten viel - mijn gebrekkige fysieke conditie. Op een gegeven moment moest ik me aan de kant zetten; ik zwalpte van vermoeidheid en zag scheel van de honger. In restaurant "'t Pumpke" te Willemstad, net ten zuiden van Hollands Diep, kon ik gelukkig terug op krachten komen. Ik had er echter niet zoveel zin meer in, en zocht naar een onderkomen in de dichtstbijzijnde camping, gelegen op het domein van fort Buitensluis, aan de noordelijke oever van Hollands Diep. Eens ter plaatse bleek het domein ontoegankelijk. Ik ben vervolgens doorgefietst naar Numansdorp, waar ik thans verblijf op camping "'t Volgerland". Ik heb niet zoveel kilometers gefietst als vooropgesteld. Hopelijk ben ik morgen nog op tijd te IJmuiden voor mijn overtocht naar Newcastle. Spannend !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten