donderdag 16 juni 2016

Dag 4

Die vervelende vliegjes die me gisterenavond en vooral vanmorgen zo erg geplaagd hebben, zijn de beruchte 'midges' ! Een van de hikers op de camping droeg een zogenaamd midgenetje over het hoofd, naar het schijnt het enige effectieve middel tegen deze vliegjes. Vooral in Schotland, dat ik vandaag officieel ben binnengereden, vormen ze een plaag; dus er staat mij nog heel wat te wachten ! De rode vlekjes zijn gelukkig van tijdelijke aard gebleken. Wel vervelend dat die midges zo talrijk zijn, eens ze je gevonden hebben massaal de aanval inzetten, je bestoken met irritante speldenprikjes, op je ogen landen, in je oren kruipen,... en af en toe heb ik ze zelfs ingeademd.
De camping waar ik nu verblijf, gelegen ten westen van Annan, vlak bij de kust van de Solway Firth, is gelukkig nog midgevrij gebleken. Vandaag stond 87 km op de teller. Voor de verandering zat het weer eens mee, wel wat frisjes, maar tenminste droog. Ik heb nu eindelijk eens Murus Hadriani gezien, echter niet zoveel ervan, en enkel vanaf de weg. Om er meer van te kunnen genieten had ik mijn wandelschoenen moeten meenemen. Misschien maak ik hier nog wel eens een trektocht met de rugzak...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten