vrijdag 1 juli 2016

Dag 19

Vandaag was het een topdag. De fysieke conditie was stukken beter dan gisteren - vanmorgen heb ik weer de reserves kunnen aanscherpen met een flinke portie porridge en full scottish breakfast. Op de kilometerteller stond weer wat meer : 80 km. Ik heb kunnen genieten van heel wat landschappelijks schoon, zoals de noordkust ter hoogte van Durness, met haar hoge kliffen en witte stranden, en de vergezichten op het desolate landschap van de Kyle of Tongue. En het weer zat voor de verandering eens mee. Het was een overwegend zonnige dag. Langs de westkust van Loch Eribol was het niettemin stevig opboksen tegen een krachtige zuidenwind. Die voerde heel wat regenwolken aan, waarvan zo nu en dan al een druppeltje voelbaar was, en die later op de middag, ter hoogte van Loch Loyal, roet in het eten gooiden met een fikse regenbui. Maar de dag kon niet meer stuk. Alleen moest ik in dat niemandsland een onderkomen zien te vinden. Geen levende ziel was er te bekennen. Slechts heel af en toe passeerde mij een auto. Loyal Lodge stond weliswaar op de kaart, maar was ter plaatse onvindbaar. Ik bereidde me al voor op een nachtje wildkamperen. Maar vlak voor Altnaharra kruiste ik twee fietsers die mij wisten te verzekeren dat een eindje verderop, in Altnaharra, een hotel gevestigd was. Er was zelfs meer : een B&B - het werd uiteindelijk nog moeilijk kiezen... Ik heb mijn intrek genomen in een zeer rudimentair ingerichte 'cabin', met gedeelde badkamer. Deze behoort toe tot het Altnaharra hotel, en kost zo'n £ 30,- minder dan een kamer. Mijn keuze was snel gemaakt. Als avondmaal heb ik wat brood met salami gegeten - net als gisteren -, dat ik eerder op de dag in Tongue gekocht had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten