donderdag 14 juli 2016

Dag 32

Het traject Itegem - IJmuiden, dat ik berekend had met de routeplanner van de Nederlandse fietsersbond, fiets ik nu in tegenovergestelde richting. Vanaf de brug over de Nieuwe Maas te Rotterdam heb ik niettemin een ander traject gekozen, berekend aan de hand van de GPS-kaart Topo Benelux Pro. Vanaf Achtmaal (Noord-Brabant) zal ik terug over het traject van de fietsersbond rijden - maar dat is voor morgen. Na 125 km vond ik gelegenheid tot overnachting en het nuttigen van een stevige maaltijd - ik had niets meer gegeten sinds het ontbijt op de ferry - op de camping 'Residence Waterweelde' te Moerdijk, ten zuiden van Hollands Diep. Het was even wennen om weer rechts te rijden, of bij het oprijden of het oversteken eerst links dan rechts te kijken - en niet omgekeerd. Het was vandaag een heel aangenaam fietsweer, warm - en, heb ik sommige mensen op de camping horen klagen, winderig... en vanmorgen zou het ook nog geregend hebben... Ik herinner mij een zekere Schot te Kingussie die het onvoorspelbare, regenachtige en bijwijlen stormachtige weer van zijn land best oké vond, en als de zon eens scheen, was dat mooi meegenomen. We mogen niet klagen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten