zaterdag 2 juli 2016

Dag 20

De route verliep verder doorheen de onherbergzame, verlaten valleien van de River Vagastie en de River Tirry, over de zeer autoluwe 'single roadtrack' van de A836 - dat is een heel smalle weg, welke op regelmatige afstanden is voorzien van 'passing places', om het kruisen en passeren van andere voertuigen mogelijk te maken. Vanmorgen bij het ontwaken was er geen wolkje aan de hemel. Geleidelijk aan stapelden de wolken zich op, eerst nog de goed-weer-wolken, na het stevige ontbijt - dat zoals gewoonlijk uit porridge, full scottish breakfast enz. bestond - bloemkoolwolken, en na boodschappen gedaan te hebben te Lairg donkerblauwe regenwolken, die me vanaf de rit langsheen de River Shin enkele keren op een plensbui hebben getrakteerd.
De brug over de River Oykel, te Invershin, heb ik niet kunnen nemen; die bleek een heel smalle voetgangersbrug te zijn, met te veel treden. De bewegwijzering van de nationale fietsroute gaf gelukkig nog een alternatieve route aan. Ik ben aldus doorgefietst tot Bonar Bridge, om te Ardgay terug aan te sluiten op de voorafgeplande route. Opgejaagd door een hevige plensbui heb ik aldaar een bezienswaardigheid gemist, denk ik; op de kaart stond 'stone circle'; spijtig !
De A836 - niet meer die idyllische, maar inmiddels een veel drukkere en snel bereden weg met twee rijstroken - leidde me tot Edderton, alwaar ik na 74 km gefietst te hebben, op het 'Dornoch Firth Caravan Park' mijn tent heb opgezet. Tussen de buien door ben ik er gelukkig in geslaagd een trekkersmaaltijd te bereiden, aangevuld met enkele boterhammen met honing, en ter afsluiting nog een thee met extra veel kandijsuiker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten