zondag 3 juli 2016

Dag 21

Wat heb ik vandaag zoal gegeten? Als ontbijt boterhammen met chorizo en honing - die ik in de open lucht, onder het motregenen en geplaagd door enkele midges heel snel naar binnen heb geschrokt (ik beet zelfs even op mijn lip) -; onderweg drie bananen, drie 'chunky kit-kats' en een grote appel - die ik gekocht had in een supermarkt te Alness -; drinken gebeurde uit de bidons, gevuld met leidingwater van de camping, en een flesje sportdrank; 's avonds wederom boterhammen, dit keer met salami milano en honing; en tot slot nog enkele kopjes thee. De rit van vandaag vond ik wat minder. Onderweg kruiste ik twee andere, evenzeer ontgoochelde fietstrekkers, uit Polen. Ze vroegen naar mijn 'impressions'. Ik heb elke dag onder het fietsen met volle teugen van het landschap kunnen genieten. Vandaag waren de vergezichten vaak door bebouwing, bomen, struiken, taluds enz. aan het oog onttrokken. Het parcours was weliswaar nog heuvelig, maar niet meer geflankeerd door hoge bergen; het schilderachtige decor ontbrak. Misschien ben ik in Schotland qua landschappelijk schoons tot nog toe wat verwend geweest. Oninteressant was de dag alleszins niet. Zo heb ik van heel dichtbij de acrobatische luchtstunts van een koppel wouwen mogen aanschouwen. Het heeft vrijwel heel de dag gemotregend; het was winderig en koud. Kort na het doorkruisen van Inverness, na 71km gefietst te hebben, had ik er genoeg van. Ik heb mijn intrek genomen in het 'Birchwood Guest House' te Westhill. Ik maak me allengs zorgen om nog op tijd in Newcastle te arriveren. De ferry vertrekt er op 13 juli, om 17u. Ik heb nog tien dagen om op zijn minst 700km te overbruggen. Zal het lukken...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten