De jaagpaden hebben vroeger dienst gedaan voor het personen- en goederenvervoer per trekschuit over het Forth & Clyde Canal en het Union Canal, gegraven in de periode 1768 - 1822 tussen Glasgow en Edinburgh. Beide kanalen, die enkel nog een recreatieve functie hebben, moeten te Falkirk een hoogteverschil van een dertigtal meter overbruggen. Daarvoor is een technisch hoogstandje gecreƫerd, het zogenaamde Falkirkwheel, een draaiende bootlift zeg maar. Dat was, naast het viaduct over de River Avon, het hoogtepunt van de anders nogal saaie rit.
Het weer werd in de loop van de dag alsmaar beter : aanvankelijk nog bewolkt en wisselvallig (regen) en later op de dag warm, met een stralend zonnetje. Eens te Edinburgh heb ik de rit voor bekeken gehouden en mijn zoektocht naar een kamer ingezet. Ik had meteen beet. In het Lindsay Guest House was nog een 'single room' vrij. Ik had nog te voet een citytrip kunnen maken, maar ik was te moe.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten