vrijdag 15 juli 2016

Dag 33

Gisteren leek ik over superkrachten te beschikken; ik dacht zelfs aan de mogelijkheid de camping te Moerdijk over te slaan en door te fietsen naar huis; maar dat zou zéér overmoedig geweest zijn... Vandaag heb ik nog 98 km moeten fietsen om thuis te geraken. De superkrachten waren verdwenen; de rit van gisteren was nog sterk voelbaar in de dijen. Het ontbijt heb ik overgeslagen - ik zat doorheen mijn voorraad. Ik heb me wel bevoorraad onderweg, maar dat was pas te Etten-Leur - niet zo ver meer van de Belgische grens. De fietsreis is nu ten einde. Ik heb in het totaal 2.530 km gefietst. Het was dikwijls afzien, onder meer vanwege de zware klimpartijen, de slechte staat van het wegdek, het fietsleed onderweg, het wispelturige weer, de brutale ‘midges’… Maar ik heb er toch ook van genoten. Een maand lang heb ik in Schotland kunnen genieten van het karakteristieke landschap, de natuur, de geschiedenis, de mensen… en niet het minst van de Schotse keuken (nu weet ik tenminste dat haggis heel lekker is...) – die verdient zeker navolging; om thuis verder te genieten heb ik alvast een flesje Schotse whisky aangeschaft…

N.B. Foto’s van de reis zullen aan de blogberichten stukje bij beetje worden toegevoegd. Nu wil ik vooral uitrusten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten